اليوم السابع | مسئول حكومى لـ"مرسى": "سمعنا منك كتير لكن فعل مفيش"

اليوم السابع | مسئول حكومى لـ"مرسى": "سمعنا منك كتير لكن فعل مفيش"






كتب مصطفى النجار

قال عادل شبيب، عضو مجلس إدارة شركة تسويق الأرز، إحدى شركات قطاع الأعمال العام، إن خطاب الرئيس محمد مرسى، أمس، فى احتفاله بعيد العمال، كلام إنشائى، الهدف منه التلاعب بمشاعر البسطاء، بعيدا عن تنفيذ أى وعد، موجهاً كلمة للرئيس: "سمعنا منك كتير لكن فعل مفيش".
وطالب شبيب، فى تصريح خاص لـ"اليوم السابع"، الدكتور مرسى بأن يكون قدوة لباقى المواطنين، وأن يحقق إنجازا واحدا حقيقيا له علاقة بالصناعة وبالعمل، بدلا من الكلام الذى لا يقدم جديداً، وطالبه بتفسير المقصود بأنه سيستكمل مسيرة الرئيس الراحل جمال عبد الناصر، متسائلاً: "هتستكمل إيه بالظبط، لازم تحدد يا ريس، مفيش حاجة اسمها هتكمل المسيرة من غير ما تحدد هتعمل إيه؟".
وأكد المسئول الحكومى، أن سياسات الدكتور مرسى، فيما يخص وعده بالاكتفاء من الغذاء، لم يتم تنفيذ أى شىء منها فما زلنا نستورد أكثر من 65% من غذائنا، وما يروج له أننا اقتربنا من الاكتفاء الذاتى من القمح أمر مغلوط، لأن ما يتحقق فى ملف القمح نتاج من سبقوه.
اليوم السابع | مسئول حكومى لـ"مرسى": "سمعنا منك كتير لكن فعل مفيش" اليوم السابع | مسئول حكومى لـ"مرسى": "سمعنا منك كتير لكن فعل مفيش" Reviewed by fun4liveever on May 01, 2013 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.